petra_doporucuje

Petra Morávková stevardka naší společnosti JLV, a.s. – vítězka soutěže Tvář ČD 2008

NEVÁHEJTE a OCHUTNEJTE KOUSEK ITÁLIE 

Teplé Panini – Pollo a Quattro formaggio.
Určitě vám budou chutnat, tak jako mně!

Více info >>>

     

Anketa

Využili jste našich služeb a byli jste spokojení?
 

Napište nám

jlv@jlv.cz

SMS zprávu na číslo:
+420 606 606 188

OČEKÁVÁME VAŠE PODNĚTY, NÁVRHY NEBO STÍŽNOSTI.

Optimalizováno pro prohlížeč Internet Explorer 7 a vyšší.
Stáhnout aktuální verzi >>>

Jadran Express 2003 v cíli

14. září přijel do Prahy jako téměř vždy načas, poslední letošní zvláštní spoj Cestovní kanceláře Českých drah a.s. – Jadran express. Jezdil
z Prahy od 20. června každý pátek do chorvatského Splitu, aby se v neděli
v podvečer vrátil do Prahy. Ukázalo se, že tento typ vlaku se strefil přímo
do poptávky české klientely, pro kterou je Chorvatsko stále častějším cílem. Týden od týdne jezdil stále obsazenější a v průběhu provozu se počet řazených vozů zvyšoval postupně z původní devítivozové soupravy
až na jedenáctivozovou. Ve vlaku byly stabilně řazeny tři speciální nákladní vozy pro automobily, sedačkové lehátkové a lůžkové vozy, polovina jednoho sedačkového vozu byla nákladní pro nakládku jízdních kol a dalších objemných spoluzavazadel a klimatizovaný jídelní vůz se službami JLV a.s.

Vlak celkově dopravil v obou směrech téměř 6 tisíc cestujících a 600 vozidel. Celková obsazenost dosáhla více než 70%, přičemž obsazenost autovozů byla skoro 100%. Přibližně 50% procent vozidel bylo z Prahy
a Středočeského kraje, ale zajímavý údaj (vzhledem k nakládce aut pouze
v Praze) je, že celkem 8% řidičů neváhalo přijet do Prahy až z obou moravských krajů. Jistě je zajímavý i fakt, že téměř 90% všech cestujících využilo služeb JLV a.s., jak v jídelním voze, tak v lůžkových a lehátkových vozech, kde byly pro naši klientelu nasazeny velmi příznivé ceny
(kompletní menu např. 140 Kč). Postupně stále více využívala služeb
Jadran expressu i klientela cestující s jízdními koly a motocykly.
Ve vlaku bylo možno přepravit například i psa. Dá se říci, že vzhledem
k rostoucí obsazenosti například lůžkových vozů a značkám přepravovaných vozidel, si do vlaku postupně nacházela cestu i klientela, která zcela určitě běžně vlakem dosud nejezdila. To je povzbuzující fakt
pro přípravu nabídky podobných sezónních spojů.

Při prodeji jízdenek spolupracovala CK ČD s několika významnými CK, přesto však více než 90% všech jízdenek bylo prodáno přímo v jejích pobočkách. Z ekonomického hlediska lze říci, že vzhledem k prvnímu roku provozu, zaváděcích cenách a při absenci jakýchkoli novějších zkušeností
z provozu podobných spojů, bylo jeho zavedení a provoz z hlediska
Českých drah úspěšné. Cestovní kancelář ČD navíc zaznamenala
i nepřímé důsledky spojené s jeho zavedením. Kromě velmi významného zviditelnění na trhu se jí i velmi výrazně zvýšil prodej zájezdů do Chorvatska. Zejména se však podařilo prokázat, že železnice může podobnými produkty úspěšně konkurovat ostatním způsobům dopravy
a že do cestovního ruchu zkrátka i v 21. století stále patří.

Jadran express bude proto jezdit i v příštím roce a je předpoklad, že většina nedostatků, které se objevovaly v roce 2003 bude odstraněna.
V soupravě budou především řazeny navíc kvalitnější vozy k sezení – čalouněné s kupé pro šest osob ve třídě tzv. 2+. Nakládka aut bude zajištěna v Praze a tentokrát i v Brně. Zlepšena bude informovanost cestujících během jízdy i po jejím ukončení. Jako v roce 2003 bude klientům cestujícím vlakem nabízena za výhodnější ceny návazná autobusová doprava do letovisek na dalmatském pobřeží, tentokrát autobusy organizovanými přímo CK ČD a doprovázené jejím delegátem. Bude rozšířeno spektrum gastronomických služeb ve vlaku, tak aby bylo možné uspokojit poptávku všech cestujících. Vlak bude jezdit od 18.6.
(v kombinaci bus/vlak pak již od 11.6.) až do 19.9. (resp.vlak/bus do 26.9.) tedy o týden déle. Odjezd z Prahy bude pozdější než v roce 2003 a celková doba jízdy bude minimálně o 2 hodiny zkrácena. Pozitivní je, že bude zachována nejnižší nabízená cena zpáteční jízdenky tj. 1 990 Kč. Cena jízdenky ve třídě 2+ pak bude 2 600 Kč. a v lehátkových a lůžkovém voze se prakticky nezmění ( 3 600 resp. 5 000 Kč). Zcela samostatně bude zavedena cena za přepravu vozidla 1 990 Kč. Je pravděpodobné, že bude nabídnuto nějaké zvýhodnění skupinových jízdenek například pro rodiny
s dětmi.

Jízdenky na Jadran express budou nadále prodávat pobočky CK ČD,
některé cestovní kanceláře, ale bude je možné spolu s autobusovými transfery zakoupit i v celé síti prodejců autobusových jízdenek AMS BUS.

Jako další možná destinace autovlaků se připravuje Itálie express do italského trajektového přístavu Ancona, který je dobrým výchozím bodem jak pro oblast střední a jižní Itálie, tak i s využitím trajektu pro Řecko. Termín, kdy bude zaveden zatím nelze přesně určit, protože jednání
dosud probíhají.


 
  V Praze dne 1. 10. 2003
 
Další informace Vám rádi poskytneme v oddělení PR na kontaktech:
Jídelní a lůžkové vozy, a.s. / tel.: 271 003 327 / e-mail: Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript
 
 
 
 

 


JLV, a.s., Chodovská 3/228, 141 00 Praha, tel.: +420 271 003 111. Design © MABEL